Erkend-dec-2019-rubriek Herkend

KLIK OP DE LINK HIERBOVEN VOOR HET ARTIKEL

 

 

VRAGEN voor RUBRIEK ‘HERKEND’ in SEH-magazine ERKEND

Naam: Christiene Hake – Van Schuppen

Leeftijd:  43

Kantoor: CVS HYPOTHEKEN Mevrouw de Hypotheekadviseur, Elst (U)

Erkend: sinds 2003

Christiene Hake – Van Schuppen is Erkend Financieel Adviseur en naamgever/eigenaar van het in 2004 opgerichte CVS Hypotheken, een fullservice hypotheekadvieskantoor. Als aanvulling daarop is ze in 2018 gestart met Mevrouw de Hypotheekadviseur. Onder dat label combineert ze online dienstverlening met persoonlijk advies.

  • Wat betekent de SEH-Erkenning voor jou?

Een keurmerk dat waarborgt dat je kennis up-to-date is. Op PE-dagen spreek ik met collega-adviseurs en komen theorie en praktijk samen. Dat vind ik een meerwaarde.

  • Profileer je je met de Erkenning? Zo ja, hoe?

Niet op de voorgrond, wel met het logo op mijn website en papieren uitingen.

 Wat wil je persoonlijk voor je klanten betekenen?

Een klant moet erop vertrouwen dat de hypotheek bij mij in goede handen is. Niet alleen bij het uitkiezen van de meest passende hypotheek, maar ook jaren na dato. Ik zie het verder als mijn functie om niet alleen naar de hoogte van de hypotheek en maandlasten te kijken, maar ook te inventariseren waar mogelijke risico’s liggen en daarop te anticiperen. Dat is ook waar het keurmerk voor staat.

  • Wat doe je – naast je werk als financieel adviseur – als hobby/nevenfunctie?

Ik ben actief op de tennisbaan en ernaast. Zonder vrijwilligers kan een klein dorpsclubje niet bestaan. 

  • Hoe ben je op de bedrijfsnaam ‘Mevrouw de Hypotheekadviseur’ gekomen?

Ik stond eens in de file en hoorde op de radio over de ‘internationale vrouwendag’. Vond ik een belachelijk fenomeen. Maat het ging dus over de profilering van vrouwen in het algemeen. Het schoot me te binnen dat ik al weleens gekscherend ‘mevrouw de hypotheker’ werd genoemd. Ik heb ‘illegaal’ mijn smartphone gepakt en de naam opgezocht. Die bleek niet te bestaan. Ik heb een idee erbij gepakt, dat al jaren in de ijskast stond: een online hypotheekadvieskantoor met een persoonlijke touch.

  • Wat doe je onder het label ‘Mevrouw de Hypotheekadviseur’ anders dan met CVS Hypotheken?

CVS Hypotheken is een fullservicekantoor voor klanten die ontzorgd willen worden. Die kunnen zo vaak komen als ze willen, documenten aanleveren zoals zij dat prettig vinden, tegen een vaste prijs. Velen vinden dit ‘ouderwetse model’ nog een prettige bedieningsmethode.

Klanten van Mevrouw de Hypotheekadviseur geven mij alle documenten en vullen zelf alle informatie in de adviessoftware in. Pas daarna ga ik aan de slag. Het advies wordt persoonlijk met de klant doorgenomen. Vervolgens kiezen ze of ze via ons de bemiddeling willen doen. Nazorg kan via een abonnement worden bijgekocht. Klanten nemen alleen modules af die ze nodig hebben. Ik boor er een nieuwe doelgroep mee aan: mensen die zich goed inlezen en vaak al goed weten wat ze kunnen en willen.

  • Van welke softwaretoepassingen maak je gebruik?

Findesk voor de adviesfase, Accelerate voor de bemiddelingsfase en Nationale Hypotheekbond voor goede nazorg.

  • Wat verwacht jij van nieuwe technologische toepassingen?

Ik hoop vurig dat de berg documenten die een klant moet aanleveren verkleind gaat worden. Het project Handig is daar een voorbeeld van. De inkomensverklaring voor ondernemers ook, al kan daar nog veel aan verbeterd worden.

  • Hoe geef je invulling aan nazorg?

Door klanten te benaderen wanneer nodig. Maar in ieder geval eens in de drie jaar. Op dat punt ben ik in het verleden wel eens tekort geschoten. Dat heeft me tegelijkertijd het inzicht gegeven hoe belangrijk die nazorg is.

  • Welke tip(s) zou je collega Erkend-adviseurs willen geven?

Je hebt een mooi vak! Oefen het uit naar eer en geweten. Ik ben blij als ik buiten kantoor een klant tref die de hand opsteekt en vraagt: “Hoe is het met je?”. Dan heb ik een relatie die ik nastreef.

  • Welke regel(geving) zou je het liefst willen veranderen?

De brei van regels omtrent de eigen woning in box 1. Het is nu voor adviseurs al bijna onmogelijk om hieruit te komen voor klanten met een verleden met meerdere woningen en verschillende partners, laat staan voor de consument.